7.12.2017

Seitsemän vuotta sitten kuuden aikaan illalla, syntyi pieni nyytti, joka sai nimekseen Valo. Tänään olen jo toisen kerran siinä tilanteessa, etten voi ojentaa lahjaa enkä onnitella. Eikä se ole yhtään helpompaa kuin viime vuonnakaan.

Kuvatulkkaus: Valo nukkuu kantoliinassa kahden päivän ikäisenä


Erilainen onni

Sinä puutut pöydästämme.
Me sytytämme erityisen kynttilän.
Ihmiset joskus kysyvät, 
enkö ole vielä päässyt yli sinusta.
Minä ihmettelen kovin,
mitä he tarkoittavat.

Sinä panit hammaspyörän pyörimään minussa.
Ketjureaktion ilman loppua.
Eteenpäin ja taaksepäin.

Olen kutonut sinut itseeni.
Kuin langan, joka vaihtaa väriä kuvakudoksessa.

Maaginen lanka, joka muistuttaa
minua perspektiivistä. Ja antaa minulle uusia
aiheita, joiden juuret ovat sisimmässäni.

Ei, en minä ole päässyt sinusta yli.
Miksi olisinkaan?
Minä elän kaikkea sitä, jonka sinä annoit.
Ja olen onnellinen siitä, että sinä
kosketit minua ja muutit minut
kyynel kyyneleeltä.

Uskon, että 
se on sinun lahjasi
maailmalle.
-Kristina Grahn-




Kuvatulkkaus: Valo maalaa sormiväreillä päiväkodissa

Kommentit

  1. voi ihana valo<3 <3 <3 <3 hyvää syntymäpäivää <3 :)!

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. ❤ Oletko E:n äiti? Toivottavasti teille kuuluu hyvää. Olette usein mielessäni. ❤

      Poista
  3. On ikävä suloista Valoa, hän kulkee aina jollain tavalla sydämessä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on. Jotenkin tuo sormiväri -kuva ja Valon profiili siinä on minulle sitä ominaisinta Valoa. Juuri tuolta Valo näytti, vallattoman tukkapehkonsa kanssa. Voin vain kuvitella kuinka hän nostaisi päätään ja siniset silmät tuikkisivat.

      Poista
  4. Valo <3 ihanaa kuitenkin, että hän oli hetken luonasi. Onnea sinne jonnekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, se kai on kuitenkin kaikkein tärkeintä. Että saimme hetken kulkea samaa matkaa. <3

      Poista
  5. Ihana runo, niin sopiva tähän. Kuin sinulle kirjoitettu.

    Anu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo runo osui ja kolahti, puki sanoiksi juuri sen, mitä halusin syntymäpäivänä sanoa.

      Poista
  6. ❤️ onnea vähän myöhässä Valo

    VastaaPoista

Lähetä kommentti